Årsmöte 2019-03-27

Årsmötet lockade många!

Ikväll hade vi årsmöte på kurorten. 120 medlemmar (!) var på plats och kvällen inleddes med att Christer Kjellner berättade om Astro Swedens planer för hur kurorten ska drivas.Det fanns även tid för att titta runt i lokalerna.

Erik Blomqvist grundare av Balance golf fanns på plats tillsammans med Sofia Edman, ett välkänt namn i golfsverige och som nu ansvarar för verksamhetsutveckling inom Balance golf. Erik höll ett inspirerande tal kring grundstenarna i Balance golf.

Erik lyfte också fram Lundsbrunn GKs unika ställning inom svensk golf.Vi är en klubb som arbetar med sociala värden,klubben med personlig service och som alltid har ett driv framåt.Vi är en av 60 i hela världen som har den allra senaste tekniken för att ge oss golfare bästa möjliga förutsättningar att hitta ren bollträff-varje gång.Vi har också en mycket kunning golfutvecklare i Mats Wallberg.

Årsmötet följde sedvanligt punkterna på dagordningen. Agne Axelsson,vår kassör redovisade klubbens ekonomi och svarade på medlemmars frågor. Valberedningens förslag på omval och nyval klubbades.

Klubbchef Anette Knutsson informerade vad som är på gång under säsongen. Hon lyfte fram en träningsdag för damer i anslutning till Hjärtgolfen i juni. Här gästas vi igen av just Erik Blomqvist och Sofia Edman. Vill du som dam få plats gäller det att anmäla sig!

I maj kommer Seniortouren damer till oss. Vi kommer att behöva medlemmars hjälp under helgen 17-19 maj.Hör gärna av dig om du är intresserad.

Kvällen avslutades med prisutdelning. Årets klubbmästare fick fina tröjor med text som tydligt lyfter fram prestationen. Grattis!

Till sist så vill vi tacka Rolf Carlsson för de goda hembakade kakorna till kaffet!

Yvonne Karlsson